Blog

Trening z ciężarami dla kobiet

Trening z ciężarami dla kobiet

Kobiety chcące uzyskać piękną sylwetkę powinny zdecydować się na podnoszenie ciężarów. Odpowiednio dobrane ćwiczenia sprawią, że panie zyskają nie tylko upragnioną figurę, ale też większą pewność siebie. Wokół tego typu aktywności krąży wiele mitów, a powodem rezygnacji z takich ćwiczeń często jest obawa o nadmierny przyrost mięśni. W rzeczywistości jednak trening z ciężarami niesie liczne korzyści. Jakie?

Najważniejsze zalety treningu z ciężarami:

  • Wzmocnienie mięśni i spalanie tłuszczu. Podnoszenie ciężarów sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej, a im więcej kobieta ma mięśni, tym więcej kalorii spala w spoczynku. Inaczej mówiąc mięśnie pobudzają metabolizm, co prowadzi do efektywniejszego spalania tłuszczu.
  • Zwiększenie gęstości kości. Badania przeprowadzone na osobach ćwiczących z ciężarami pokazały, że regularne treningi tego typu mogą pozytywnie wpływać na gęstość kości. Ponieważ kobiety szczególnie narażone są na osteoporozę, warto o to zadbać jak najwcześniej.
  • Większa pewność siebie. Regularnie ćwiczące kobiety stają się nie tylko silniejsze pod względem fizycznym, ale też zyskują więcej pewności siebie. To pozytywna cecha, która pomaga nie tylko na siłowni, ale też poza nią i znacznie ułatwia życie.

Dlaczego panie nie muszą obawiać się nadmiernego przyrostu mięśni?

Kobiety nierzadko rezygnują z treningu wykorzystującego ciężary, ponieważ obawiają się, że ich sylwetka stanie się zbyt „męska”. W rzeczywistości jednak zdecydowana większość pań nie ma tak wysokiego poziomu testosteronu, który wraz z ćwiczeniami doprowadziłby do budowy masywnego ciała. Co prawda każdy z nas jest inny, stąd jedni są bardziej podatni na przyrost masy mięśniowej, a inni mniej, jednak osiągnięcie sylwetki kulturystki wcale nie jest łatwe i wymaga długich i ciężkich treningów. Jednym słowem panie nie muszą się obawiać, że przez ćwiczenia z obciążeniem staną się mało kobiece.

Odpowiedni plan treningowy

Sposób trenowania ma znaczący wpływ na to, jak zmieni się sylwetka pod wpływem ćwiczeń. Jak już zostało wspomniane, osiągnięcie dużego przyrostu masy mięśniowej wcale nie należy do najłatwiejszych zadań, a kulturyści muszą ciężko i dużo pracować, aby w krótkim czasie uzyskać zmierzone efekty. W przypadku kobiet chcących zrzucić nadmierne kilogramy i poprawić siłę, najlepiej jest wykonywać trening siłowy całego ciała od trzech do pięciu razy w tygodniu. Zalecane dla nich ćwiczenia to przysiady, martwy ciąg, trening interwałowy, wykroki, ćwiczenia z Kettlebell czy podciąganie. Należy przy tym pamiętać, że trening powinien opierać się na takiej ich kombinacji, która pozwoli zaangażować jak najwięcej partii ciała. W ten sposób możliwe będzie zwiększenie masy ciała przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej.

Dobrze skomponowana dieta

Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na uzyskane efekty treningu z ciężarami jest dieta. Właściwie dobrane ćwiczenia oraz sposób odżywiania zaważą na tym, w jaki sposób wyglądać będzie ciało dzięki regularnemu wysiłkowi z obciążeniem. W przypadku większości kobiet plan treningowy opierający się na zaangażowaniu całego ciała oraz dieta obfitująca w białko, zdrowe tłuszcze oraz warzywa pozwala skutecznie spalać tłuszcz, a jednocześnie uzyskać siłę. Odpowiednie połączenie tych dwóch czynników zagwarantuje więc zgrabną sylwetkę bez obaw, że utraci ona kobiece cechy i stanie się zbyt muskularna.

Od czego zacząć treningi?

Panie marzące o szczupłej sylwetce powinny skorzystać z pomocy trenera personalnego, który opracuje plan działania pozwalający szybko i efektywnie uzyskać oczekiwany efekt. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku kobiet, które dotychczas rzadko bywały na siłowni. Profesjonalista pokaże jak w prawidłowy sposób wykonywać ćwiczenia i skoryguje ewentualne błędy, co jest ważne nie tylko ze względu na osiągnięcie efektów, ale też z powodu ryzyka kontuzji. Kolejny plus takiego rozwiązania to możliwość dostosowania treningu do kondycji, a także wprowadzenia modyfikacji do planu treningowego, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Pin It